eyes wide shut

Dålig syn?! jag? nej aldrig.... jo usch nu har man blivit gammal.

Förra veckan tog jag tag i ett problem jag dragit på länge. Min syn, det har blivit suddigare och suddigare för varje år och nu i höst har förändringen gått fort. Så jag gick till optikern och lät mig undersökas, och det visade sig att jag var närsynt. Ett väldigt litet synfel, men när jag blir trött så förvärras det och särskilt jobbigt blir det på träningarna. Det tar lixom extra mycket energi när koncentrationen ska gå till annat.

Så idag ska jag prova ut linser som jag ska ha i en månad. Inte för att jag inte kan tänka mig att ha glasögon, men det funkar inte att ha sånt när man spelar handboll. Jag skulle ju helst vilja ha både linser och glasögon så att jag kan välja, men just nu är det en kostnadsfråga. Jag har självklart (bara så typiskt mig att inte fråga om sånt) inte kollat upp vad priserna ligger på, men jag bara antar att jag inte kommer kunna kosta på mig bådeock med min numera strama ekonomi.

Apropå att ta tag i saker så har föregående vecka varit väldigt produktiv för en tjej som älskar att skjuta upp saker i sista stund. I onsdags bokade jag och smockan in oss på halkbanan (Gillinge), ett steg närmare vårat mål att ta körkort innan resan. Vi ska dit kl 8 på morgonen den 23.e Dec :) Skönt att äntligen få det gjort.

Dessutom så var jag förbi Nordeas kontor i täby och öppnade ett sparkonto där jag förde över mina sparpengar som fram tills dess legat på mitt personkonto..(farligt)..  

Plus att jag skrev på ett nytt kontrakt på mitt jobb, så nu får jag stanna ända fram tills dess att jag åker. Innan gällde kontraktet endast till den 19.e Dec. Skönt att kunna pusta ut lite, hade inte vart kul att behöva söka nytt jobb i julstressen. (eh ja och btw, jag kan endast stanna i 3 månader ok?!) Nej inte helt ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0