oh... stupid man!

Jag har gjort många både dumma och pinsamma saker genom mina levnadsår. Men idag tog jag nog priset!

Jag jobbar på ett dataföretag som receptionist, och som dom flesta vet så jobbar även min mor där, plus några andra nära besläktade. I vilket fall så får jag idag 13.37 ett mail från min mor där det står:


"David kommer om 20 min, Kan inte du ta hand om honom? Låtsas att du är jag!! Han ska bara visa lite kontorsprodukter."
Hon syftar då på en försäljare som ringde tidigare och som hon bokade möte med som den inköpsansvarige hon är för kontorsmaterial.

Sagt och gjort jag presenterar mig med mammas namn och känner att det här klarar väl jag:
"Men varför blev jag vidarekopplad om du nu sitter i växeln?"

eh............................."Vi är två som brukar svara i telefonen!" (phju)

"Jag vet att ni redan har leverantörer det är väl ------ antar jag?!"

(..................................) "ja hehe eh ja juste..."

Sådär fortsatte det, frågorna blev bara fler o fler, och jag hade till slut svårt att hålla koll på vad jag sagt och inte sagt. Jag hittade till och med på en kollega som jag sa att jag var tvungen att disskutera inköpen med innan jag fattade ett beslut för att det var hon som varit ansvarig tidigare och jag hade precis börjat ta över hennes uppgifter....

"jahaa men vad heter hon då?"

(eeehh, eftersom att jag redan presenterat mig som min egen mamma, som är ansvarig så fick jag slå till med ett annat namn så jag tog en tjej på ekonomi avd... )

"Okej men då ringer jag henne imorn (oh shit) så kan hon sitta med på vårat nästa möte, ... då kanske ett beslut kan fattas! När sa vi?, den 28/1!"

"Mmm visst (suck)"
(jag tänker avboka imorn!)



Från och med nu avskyr jag försäljare och har än en gång bevisat att jag är en dålig lögnerska. (Politiker = inte mitt framtida yrke, jag tänker inte bli dagisfröken heller.... eller oj förlåt jag menar såklart pedagog)

Kommentarer
Postat av: Mami

Jag tycker du var duktig. Kommer hänvisa alla jobbiga säljare till dig framöver! :-)

Puss

2008-12-18 @ 21:11:57
Postat av: Emma

micaela.jonsson.com

=)

2008-12-19 @ 09:13:20
Postat av: miks

Haha jag tycker inte du var duktig men rolig. haha SOPA! :D <3

2008-12-20 @ 00:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0