and I'm smiling through rainy days

Uppdatering av smockan vs räkan tävlingen:
Det har nu idag (fre 14/11) snart gått fem dygn utan vare sig godis eller läsk från våran sida och jag måste säga att det är inte lika jobbigt som jag trodde. Men jag vill inte säga för mycket, för nu nalkas helgen och jag är av svag karaktär.

Dessutom har jag börjat misstänka en komplott mellan min kära mor och smockan. I förrgår så var jag hemma hos Mami för att låna hennes tvättstuga lite och när jag sätter mig vid tv:n så plockar hon fram mina absoluta favvo chips (nachos, salted). Dessutom visste jag sen innan att hon hade min favorit dip i kylen (Chunky salsa). Jag lyckades samla krafter och stod emot. När jag senare råkade öppna skafferiet så ligger ytterligare två påsar med chips + ett paket Marylands ckoklad kakor, jag börjar ana oråd. Så jag har mina misstankar riktade mot antingen smockan eller någon som satsat pengar i samband med tävlingen att dom har korrumperat min stackars lilla mamma. För annars tror jag inte att det är någon som brukar ha så tomt i sitt matförråd som just hon, eller ah det skulle vara min pappa då.

1 ½ timma kvar till helg. Ska bli så skönt att få komma hem, helt slut är jag. Och piggare blir man inte av att behöva gå på ipren och snyta hjärnan i småbitar. Ikväll blir det ändrade middagsplaner, bror min kommer hem från lumpen (permis över helgen) så jag och macke gå hem till min mamma och har familjemiddag där istället för hemma hos honom.



DERBY * 2
15/11 Lördag
ÅHK herrar vs Täby HBK div3 - 11.15 (tibblehallen)
ÅHK damer vs Täby HBK div2 - 12.45 (tibblehallen)



BE THERE OR BE SQUARE!!! (och smockan du är en fyrkant som ska fira lillsyrran!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0