this is the end of a new beginning

För ca sådär ett år sedan så försökte jag mig på att skriva en blogg.... det gick sådär, för det första så hade jag aldrig tid eller ork att uppdatera den alltför ofta. Plus att de enda som läste den tillslut var min kära mor o kanske en eller annan ointresserad främling. Så den stängde jag ner relativt fort.

Men nu 1 år senare har jag fått ny inspirations kraft. Har läst massa bra bloggar i brist på nåt annat vettigt att göra, och tänkt i mitt stilla sinne att "det där kan jag också".

johannamariams.blogg.se (detta är bra blogg som jag rekomenderar)

Det som gör en bra blogg är (enligt mig) följande:

  • Konsekvent och ideligen uppdatering
  • Lögnen är oftast mer intressant än sanningen men ofta blir en alltför djupsinnig och poetiskt bloggare väldigt ointressant i längden. Det som egentligen är intressant är dom små vardagliga sakerna så att man kan jämföra och känna igen sig. Men det gäller att hitta en balans, alltför mkt privata inlägg kan också bli väldigt tröttsamt.
  • Bilder, så mkt bilder det går är alltid roligt att titta på.
  • Sen är du ju alltid som mest intressant om man känner personen ifråga :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0