090206 14:16

Handbollen har satt igång ordentligt nu efter jul uppehållet och vi har hunnit spela 4 matcher.

Första matchen för vår säsongen var mot det elit spelande laget Avesta, borta. Det var en rolig match med högt tempo och bra spel från båda håll. En jämn kamp som var nervpirrande in i det sista. Självklart var vi revansch sugna efter förlusten strax innan jul och man kände att dom var något pressade. Med bara sekunder kvar sätter vi sista målet som tar oss till vinst 20-19. Grymt skönt att spika igen den kistan.

Första matchen hemma mot Kungsängen finns det egentligen inte så mkt att säga om. Vi var det överlägset bättre laget och lyckades hålla ett högt tryck trots att dom gärna drog ner på tempot. Kan iofs nämna att det troligtvis var min starkaste insats denna säsong. Fick varva mellan Kant och Linjespel och gjorde många givande avslut. Försvaret var också stabilt, och jag kände mig riktigt nöjd med min insats (vilket inte händer ofta). 39-17

I lördags åkte vi upp till bollnäs för att möta serieledarna Arbrå (behöver jag nämna att vi ligger tvåa?!). Med en dålig start på dagen (försovning bla.) så kändes det extra tungt att spela seriefinal just den dagen. Har fortfarande inte smält förlusten och har ärligt talat svårt att skriva något om matchen. Jag gjorde en väldigt dålig insats, och hade noll motivation. Som tur är har jag ett starkt lag som kämpade sig igenom en tight match. Tyvär orkade vi inte hålla igen sista 10 min, så förlusten var tung. 24-28. Det är iofs värt att nämna att en stor handbolls profil i sverige såg matchen och skrev en bra "recension" i våran gästbok på hemsidan

(...)Vill tacka er för en fin match idag i handbollstemplet Bollnäs Sporthall. Ni spelar en fin handboll, med bra fart för att vara division 2 och ett moget-hyfsat utvecklat spel.

Dessutom har ni ju bra storlek på mittförsvaret. Våra flickor får vara stolta för deras seger mot er idag!

LYCKA TILL i fortsättningen

Igår spelade vi senaste matchen hemma mot Täby. Vi var otroligt taggade eftersom att nu efter förlusten mot Arbrå så slåss vi mot Sthlmspolisen om 2a platsen. Därför är det otroligt viktigt att vinna alla matcher framöver så att vi kan hålla dom på så långt avstånd (seriemässigt) som möjligt. Dessutom behöver vi höja målskillnaden för där har dom toppat oss. Iallafall så kändes det som att vi hade grepp om matchen redan från start. Vi läste sönder deras anfalls spel och producerade framåt. Mitt självförtroende har återvänt än en gång för mitt försvarsspel var otroligt stabilt och linjespelet var aktivt. Ännu en bra match att vara stolt över individuellt. Tyvär tappade vi lite i slutet (motivation, ork?!) så matchen slutade 30-23, men en vinst är alltid en vinst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0