beauty and the beast eller att knulla uppåt

Min bror har en teori att:
Alla killar tror att dom är snyggare än vad dom är, medans tjejer har sämre självförtroende. Vilket resulterar i att killar alltid dejtar tjejer som ligger lite högre i kurs (vad gäller utseende). Detta kan ju då snabbt överföras till ett (o)känt citat: "Att knulla uppåt".  

Självklart är denna teori väldigt drastiskt svart på vitt, för visst kan det kanske verka som det i vissa fall. Men om man tänker ett steg närmare så finns det ju andra kvalitéer hos en människa som kan vara minst lika attraktivt som ett "sexpack".



För att klargöra min åsikt så tror jag inte på ovanstående teori svart på vitt att tjejer har sämre självförtroende än killar, utan att detta är väldigt individuellt. Dessutom tycker jag att utseendet skiljer mellan killar och tjejer. Dvs. tjejer betraktas som vackra medans killar är snygga/heta (mer rått). Plus att tjejer har mer accepterade verktyg för att "pimpa" upp utseendet, även om det nu är ok för killar att sminka sig, använda hudkrämer osv.


// The beast



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0