Langkawi, arabiska prinsar och romantiska seglingar

Nu har vi varit pa langkawi i precis en vecka. Vi trivs jatte bra och stranden ar underbar. (vi bor precis pa stranden btw)

I mandags hade vi bokat in en romantisk "sunset dinner cruise", det var ap mysigt. Alla hade lite att fira sa vi korde pa. Blev hamtade en halvtimma och femtioelva liter svett for sent.
(visst att man borde lart sig nu att asien tider inte ar exakta klockslag utan att man mer maste ga pa kann, men men vi ar stela svenskar. Och sager dom 16.00 sa sitter vi i receptionen 15.55)


Vi ar dom sista som hoppar ombord pa den stora segelbaten, det ar vi (tre tjejer i tjugo ars aldern), pensionarforeningens alla medlemmar plus tva far, 67 japaner och en forvirrad hollandare med sin flickvan. Vi satter kurs mot horisonten och solen ar pa var sida. Underbart vader och varsin drink i handen (we're in heaven). Dom slapper ut ett nat pa sidan som man kan ligga i och softa en stund.
Vi hoppar i sist nar alla andra har gatt upp och blir darfor fotograferade (lite val osmidigt). Hollandaren hoppar i igen och fragar om han kan fa vara med pa en bild med oss, vi sager ja sa hans flickvan star pa baten och platar till deras eh vad jag hoppas blir ett semester album och inget annat.

"I love swedish girls"... hrm well thanks !!


Nar vi kommer upp sa har grill buffeen redan dukats fram och alla ar inne pa sin andra portion. Vi byter snabbt om och hugger in pa den utsokta maten. Men det borjar regna sa vi far ga ned under dack och ata upp resterna som blev over till varan andra portion (all you can eat, my ass!, svenska tjejer kan ata... VI KAN ATA!!)


Jaja vi surar inte lange for helt plotsligt slutar regnet och en hel javla regnbage star over oss... man kan se hela bagen... sjukt maktigt... sen blir vi erbjudna lite vin som var helt okej, och det kan man ju fa i sig. Solnedgangen kommer och gar och helt plotsligt ar vi i hamn och vantar pa att bli hamtade av speedboats.


" men tjejer ett glas till hinner vi val skala med?!"
"hrm ja det ar klart, Lisa ga och se efter om du hittar vindunken"

Sagt och gjort Lisa beger sig ut pa upptacksfard till den da redan stangda open baren och hittar en halvtom vinpase :)

Nar vi stiger i land har vi fortf glasen i handen och personalen tittar lite fundersamt pa oss och sager till lisa.

"But didn't we close the bar?!"
"Yeah, but I opened it!" :) haha lite snopna blev dom nog allt.


Sen fick vi skjuts till varat hotell av en britt som jag senare har misstankar att tro att det var Billy Connolly, aven om han havdade att han hette Steve. Jag och emma diggade Michael Jackson och Abba i baksatet medans Lisa fick agera social.


Vi fortsatte festen pa reagge baren brevid varat hotell, rokte lite vatten pipa (forlat mor) och dansade till live bandet. Emma fick en sudanier efter sig som ville gora om emma till en afrikansk prinsessa.

"If you lose like 10 kg and coloure your hair black you would be beautiful" hahaha ursakta, vem tror att man kan ragga pa en tjej genom att papeka att han tycker att hon ar lite val i det kraftigaste laget....


Forutom detta har vi mest solat och badar. For nagra dagar sedan blev jag brand av en manet, gjorde sjukt ont och jag har fortfarande marken fran tentaklerna som jag var tvungen att dra av fran benet. Laskigt varre, sa nu ar jag lite angslig sa fort jag ska bada... ah maste tuffa till mig igen.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som om det inte går ngn nöd på er!!

Älskar dig, puss! Helene.

2009-06-04 @ 06:54:32
Postat av: Mamma

Puss! Mami loves you!

Längtar efter dig.

2009-06-04 @ 10:45:36
Postat av: Anonym

Om du bränner dig på en brännmanet, så ska ju nån kissa på såret!!! säg de till dina små vänner tills nästa gång! hahaha, och komihåg - kissa inte bajsa.

2009-06-05 @ 05:58:09
URL: http://malinrothoff.blogspot.com
Postat av: Mickan

Mal om ngn kissar pa mig sa bankar jag skiten ur den javeln haha nej men seriost jag vet att man tydligen ska gora det men det kanns som en sak som ar varre an att bli brand :P



kramen

2009-06-05 @ 18:28:09
Postat av: Per-Erik

Pappi LÄNGTAR efter sin Mickan... KOM HEM !!!!!!



Puss o Kram

2009-06-07 @ 19:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0