Rafting, midsummer and soon we're home

15/6 = Emma fyller 21 ar. Lisa och jag hade konspirerat i veckor, det var inte latt att komma ivag smidigt for att boka en overasking. Men vi lyckades, utan att emma misstankte minsta lilla. (jakligt stolt)
Sa pa hennes stora dag smog vi ivag till affaren for att inhandla lite frulle och sedan vackte vi henne med varan skona stamma.
Vi praktiskt taget kidnappade henne och forsokte in i det sista halla hemligheten hemlig. Men pa vag till floden snappade hon upp av chaufforen att det var forsranning pa G. Tror att presenten blev en glad overraskning. Vi fick kla pa oss all utrustning som behovdes, (daribland - Hjalm, Flytvast, vattensaker vaska for kameror och liknande, och till sist ett par sjuuukt fula sandaler, sanna dar pensionars tofflor som alla gamla tanter och gubbar har pa semestern for att "dom ar ju sa praktiska". Vi skamdes ihjal men vad gor man inte)

Det var sjukt roligt att kasta sig ner for floden i en gummibat och med hjalp av vara aror forklarade vi vattenkrig med alla andra forsrannare. Dessutom forstod de andra snabbt att vi inte var dar for att leka, vi skulle tamejfan vinna hela rejset. Vi lag otroligt bra till anda fram till att vi rakade kora in i vassen och nej men titta en liten orm ville gora oss sallskap och la sig tillratta framfor mina och lisas fotter. Eftersom att jag sag den forst sa borjade jag skrika hysteriskt medan jag kastade mig bakat i baten, lisa (som har en otrolig orm fobi) skrek nog forst for att jag skrek, men nar hon sag det jag blivit radd for sa fick hon panik och aven hon kastade sig bakat i baten. Emma satt lite battre till bakom oss men hon var nog ratt skarrad hon ocksa. Som tur ar sa hade vi en indones med oss i baten som fungerade lite som en guide. Han hoppar iaf fram med aran i hogsta hugg och slar till ormen i huvudet och kastar den sedan overbord. Wohoo raddade av varan riddare :)

Resten av dagen gick i festens tecken och vi hade riktigt skoj, mkt mat, dricka och goda vanners sallskap. Underbar fodelsedag om du fragar mig.

Vi har firat midsommar ocksa :) Lisa var lite krasslig sa hon stannade hemma. Jag och emma daremot gick ut och rojde. Hade jattetrevligt, traffade nagra svenskar (shit va konstigt de kandes)... Iaf nar vi skulle aka hem sa stod jag och dealade med en mopedtaxi, jag gav honom pengar for att fa vaxel innan vi skulle aka och den javeln ger mig for lite tillbaka. Jag sager at honom att han maste ge mig mer, att han gjort fel. Men han vagrar och sager att jag inte gav honom sa mkt som jag VET att jag gjorde. Jag vet inte vad som hander men jag blir skitforbannad, jag borjar skrika pa honom och kanner att mina ogon blivit svarta av vrede. Emma blir orolig att jag ska sla till den javla (ursakta spraket mamma) men fittan, sa hon tar mig darifran. Efter den parsen gar vi till mcdonken (eller jag far skjuts av en snall aussie, och emma gar) smaller i mig en tripple cheese i trots och beger mig sen hem. Hahaha fortf ratt sur over att mina pengar stals, men men man lar sig.

Pa sondag aker vi till bangkok och sedan ar det bara 3 dagar kvar pa varan resa, kanns jattekonstigt att jag snart ar hemma. Aven om det ska bli skont att fa komma hem sa kommer jag anda sakna detta liv :)

Vill ocksa saga GRATTIS MAMMA OCH PAPPA, jag vet att ni inte fyller ar forens pa man och tis. Men vet inte om jag kommer sitta vid datorn da saaa.... GRATTIS Puss och karlek fran dotra

Kommentarer
Postat av: Susanne

puss o kram ses snart

2009-06-21 @ 12:24:52
Postat av: Marita

Tack för grattiset min älsklingsdotter. Jag tänker på ig jättemycket och det kommer att kännas konstigt att du inte med oss när vi fyller år. Skönt ändå att du är hemma snart.

Puss

Mamma

2009-06-21 @ 17:48:02
Postat av: Per-Erik

Tack så mycket älskade, söta lilla du. Saknar dig och längtar oerhört mycket efter dig..



Glad för att du har fått uppleva så mycket spännande saker :-)



Puss o Kram

// Pappa

2009-06-21 @ 22:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0