it's things like this that breaks the straw on my back

Match mot vallentuna förra lördagen med ett slutresultat på 29-23 tog vi hem även detta derby. Kändes aldrig riktigt nervöst eftersom vi tog kommandot i matchen direkt. Nu laddar vi inför en tuff bortamatch på 3:orna Sthlms polisen. Det är ett tätt lopp nu såhär i slutet av säsongen.

I söndags mötte vi Sthlms Polisen. Det blev en tung förlust, inte enbart för att vi nu halkat ner på 3:e plats utan också för att vårat spel aldrig riktigt släppte. Möjligtvis i slutet av första halvlek kunde man urskilja att vi hade ett litet övertag. Men sen låste det sig igen. Och vi stångade oss blodiga mot ett taggat hemmalag. Är väldigt besviken och har svårt att smälta detta, men nu tar vi nya tag inför en bortamatch mot vårat fruktade "spöklag" (som jessika så fint beskrev det :) ). HK Mittdalarna, som trots att dom ligger i botten av serien så har dom genom åren alltid lyckats vinna med 1 (jag upprepar) 1 boll mot oss, oftast i slutsekunderna. Men nu ska vi krossa dom.




I veckan ska lillebror äntligen få komma hem från sjukhuset. Han var hemma på en snabbvisit förra helgen för att vila upp sig inför den tredje och senaste operationen. Vi käkade middag hela familjen och spelade TP och monopol. Han är så jäkla stark min bror. Jag blir så stolt varje gång jag pratar om/med honom. Det är en lång väg kvar men jag tvivlar inte en sekund på att han kommer att ta sig igenom detta och göra det bästa och lite till av situationen.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0