repeat after me

Igår tog jag tag i den till synes omöjliga uppgiften att städa mitt sovrum. De senaste veckorna har det sett ut som ett bombat skithus (utan några som helst överdrifter). Det äckligaste var nog mitt mögliga linne som låg udangömt i en påse tillsammans med utspilld Kan Yang (möglet gick bort i tvätten - jag vet att jag är äcklig men det är ett jättefint linne).

Macke som den ängeln han är, hjälpte mig att organisera min smått kaotiska garderob. Kan inte förstå vart alla kläderna kommer ifrån som tar upp så mycket plats att allt inte kan tryckas in. Och ändå har jag aldrig något att ta på mig en lördagskväll. (vanligt kvinnofenomen?!)

Uppgift nr 1: Köpa mer galgar!

Tog en paus i städandet för att åka till mamma och käka middag med familjen. Sen var jag ju helt enkelt tvungen att åka till donken och skvallra av mig med Smockan över en varsin mellan kaffe. (Lite smått pinsamt var dock att jag i min iver över att gräva fram dom enstaka mynt jag hade på mig räknade fel och när notan slog ner fattades det 5 kr.) Snäll kassör som lät oss komma undan utan något krångel.

När jag kom hem runt halv elva tiden så satte jag igång igen. Bäddade rent, på jag vet inte hur länge. Nu är det bara dammsugning, tvättning och dammtorkning kvar :). SÅ jag räknar med att bli klar på Fredag haha.


Antibiotika kur på 10 dagar,... KUL!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0