Open water at Ban´s

Igår kom vi fram till Koh Tao ngt mörbultade efter en sömnlös (+matlös) resa... Humöret var lite si och så men det gick snabbt och smidigt att ta sig till Resorten som vi fått tips om att bo på. Väl framme bokar vi in oss på första bästa dykkurs och a/c rum, det blev mkt billigare eftersom att vi går kursen där. Efter det så kastar vi oss in på en restaurang för påfyllning av energi och beger oss till stranden för vårt "första" dopp.

Imorse gick vi upp med tuppen (dock ngt motvilligt) för att hinna med frukosten innan våran första dyklektion. Man kände sig som ett proffs när man pressat och svettat sig ner i sin allra första våtdräkt. Vi tillbringade hela fm i poolen där våra instruktörer gick igenom grunderna. Det var lite knepigt i början att få till det med flytkraften men lite sving på det fick man allt i slutet. Det som jag tycker är jobbigast med kursen är att våra böcker och läxor är på svenska medans våra instruktörer bara snackar engelska. Ibland är det lite svårt att förklara ett moment översatt från sve till eng....

Jag har börjat fjälla redan men jag lär ju hinna få till en ny bränna innan vi sticker, har ju ändå sju veckor på mig :) hehehe

Imorgon ska vi ut på öppet hav och det ska bli riktigt spännande, även om jag känner mig nervös så ska det bli sjukt roligt. Vi har en jätte bra instruktör som känns seriös och lixom vet vad han snackar om. Så det är ju tryggt!

Vi har lite funderingar på att stanna här och även fixa en Advanced dykar licens eller vad det nu heter. Verkar grymt coolt dessutom får vi rabbatt eftersom att vi gör den här kursen hos dom redan nu.

PS. Min mobil tele har fuckat ur och jag hatar den mer än något annat just nu... så nr fungerar inte att ringa på... sorry men jag tror att alla som skulle ha nytta av att nå mig ändå har emmas nr så det går ju att ringa eller smsa till hennes mob.





Kommentarer
Postat av: noor

Fin blogg du hade :)

Ta gärna en titt på min blogg ..

2009-05-10 @ 13:21:53
URL: http://nooralewi.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej!

På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

Kram

2009-05-10 @ 13:24:39
URL: http://idabom.blogg.se/
Postat av: Susanne Svahn

Det låter underbart härligt!!!!!!

2009-05-10 @ 15:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0