Moskva reporting live

http://www.lasochres.se/Bildarkiv/Ryssland/Transsibiriska/St_Basils_Cathedral_vid_Roda_torget_i_Moskva_Kristian_Larsson%5D_big.jpeg



En tidig sondag morgon i November gick flyget fran Sthlm till Moskva. Julia det lilla barret glomde sitt bankkort sa resan borjade lite skakigt men vi loste situationen eftersom att ordningsamma jag har med mig 2 bankkort.
Vi landade pa em och tog oss med taxi till Hotell Vega som ligger 1 h bilfard fran flygplatsen och lite i utkanten av Moskva city. Metron ligger dock i narheten sa det ar valdigt smidigt att ta sig in till Roda Torget vilket vi gjorde igar. Riktiga turister var vi som vandrade igenom vad som kanns som hela Moskva och har nog lyckats se alla sevardheter varda att se. Bland annat roda torget med den cooola kyrkan, lenins gravmonument, pushkins museum och mycket annat.

Jag har aven hunnit ata ryska piroger och dricka rysk ol... viktigt! Kan ju inte saga att det inte ar en underlattelse att ha en tolk med sig pa resan, forstar inte hur engelsk talande resenarer klarar sig.

Idag innan taget gar ska vi ata borsk eller hur den soppan nu stavas. Sa hall i er for mer uppdatering fran andra sidan.

Puss och klam

// De vilsna tu

Kommentarer
Postat av: Ellen

HahahahHAHA! Julia... glömma kortet. Hon sa till mig på telefon att det kändes som om det var något hon glömt. Då tänkte jag säga kontokortet, men kom på att det är ju omöjligt att glömma, så jag sa inget. TYPISKT!



Lycka till mina fröknar! Jag möter upp er när ni minst annar det!



PS. Soppan heter barszcz. Även typiskt polskt ;) DS

2010-11-09 @ 13:46:13
Postat av: Anonym

Åååh vad ni verkar ha det bra!

Haha stackars Jool som glömde bankkortet!

Förstår att det underlättar att ha en Jool med, jag och Malin fick chansa lite på restaurangen och fick in hela små fiskar med saktgurka....

Ha det jättebra! Kram

2010-11-09 @ 18:13:57
Postat av: Nosi

Hehehe.... Jool gjorde en Leszek helt enkelt! Det låter som att allt har gått vägen utöver det.

Kram!

2010-11-09 @ 19:19:22
Postat av: Marcus!

tur att du är den ansvarsfullaste av er två da älskling! :P Men ha det så bra nu och hoppa inte av vid fel station!

2010-11-10 @ 21:02:04
Postat av: Marcus!

Tur att du är den mest ansvarsfulla då älskling! Försök att inte kliva av vid fel station nu bara ! :)

2010-11-10 @ 23:19:10
Postat av: Anonym

Ja Noha, det var det forsta jag tankte pa ocksa, Ja Ellen det var typiskt och NEJ jag forstar inte hur jag kunde lyckas! Men som tur ar har jag Mickans kort att forsorja mig pa!

2010-11-15 @ 11:44:50
Postat av: Ellen

Mickan is tha sugar'maaaa!

2010-11-15 @ 12:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0